SKOMPLIKOWANA DEKORACJA
Jest to zarazem wczesny przykład przeniesienia całej kompozycji heraldycznej z tarczy herbowej na ubiór rycerski, najczęściej bowiem w XIV w. umieszczano w dekoracji ubioru powtarzany rytmicznie pojedynczy element wybrany ze znaku herbowego. Od 2. poł. XIV w. skomplikowana dekoracja heraldyczna pojawi się na cotte d’ar mes, a w XV w. na sukniach kobiecych, ubiorach heroldów, czaprakach koni rycerskich na turniejach i na ubiorach towarzyszącej rycerzom drużyny.Cotte d’armes ks. Edwarda ma na polach niebieskich motywy heraldycznej lilii, na polach czerwonych złote lamparty angielskie według połączonego herbu Anglii i Francji, przyjętego przez króla Edwarda III w 1340 r..Długość ubioru wynosi 90 cm, a zatem nawet przy wysmukłej postaci nie był to ubiór całkiem krótki — dochodził na pewno do połowy uda. Na przodzie ubiór był sznurowany. Skrócone rękawy cotte d’armes, wzorowane na niemieckiej modzie rycerskiej.